|
|
|
|
Te koop
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Algemene beschrijving
Dit schip heeft een uniek profiel. De schitterende solide hardtop van aluminium en teak is een aanvulling op de traditionele lijnen van de Hans Christians. De handgreep rondom de hardtop zorgt voor extra veiligheid aan boord en de ramen zorgen voor uitstekend zicht. De hardtop is naar een tekening van de ontwerper van de HC43 gemaakt en van binnen volledig afgetimmerd met massief teak in Hans Christian stijl, inclusief verlichting. Alle navigatieapparatuur, inclusief de radar/plotter zijn volledig beschermd onder de hardtop gemonteerd en af te lezen van achterr het stuurwiel. De grote navigatietafel onder de hardtop is ideaal om buiten, beschermd tegen alle weersomstandigheden, te navigeren.
De ronde cockpit is groot, heel comfortabel en veilig, en lang genoeg om erin te kunnen liggen.
Het teakwerk buiten is in prima staat. Het teakwerk in de kuip is als nieuw. Binnen bevinden zich drie comfortabele hutten. Alle drie zijn geheel betimmerd met massief teak, hebben bronzen patrijspoorten, luiken met vliegengaas en zijn voorzien van een massief teaken deur, alles in een prima conditie.
Onderaan de trap aan bakboordzijde is een tweepersoonshut. Deze hut heeft drie patrijspoorten. Een hangkast met lade en opbergvakken zorgen voor genoeg opbergruimte. Tevens is er een klein zitbankje. Alle matrassen en kussens zijn nieuw aangeschaft in 2004. De kleur van de bekleding is blauw. De huisbatterijen zijn onder het bed in deze hut zeevast geplaatst.
Stuurboord is er een eenpersoonshut met veel opbergruimte en twee patrijspoorten en een luik voor ventilatie. De startbatterijen zijn onder dit bed zeevast geplaatst. Hierna volgt aan stuurboordzijde de grote kaartentafel wederom met veel bergruimte. De weatherfax, SSB, radio met CD wisselaar en het schakelpaneel zijn hier geplaatst.
Aan bakboordzijde is de kombuis. De ideale U-vorm maakt de kombuis veilig toegankelijk zowel op zee als voor anker. De grote koelkast annex bergruimte opent aan de bovenkant door middel van drie luiken. Er zijn twee diepe RVS spoelbakken, kastjes voor servies, drie lades en een ruime voorraadkist. De salon sluit aan op de kombuis. In de salon is een grote U-vormige bank geplaatst rondom de uitklapbare teakhouten tafel. Boven deze bank bevindt zich een hondenkooi. Aan stuurboordzijde bevindt zich een 2,4 meter lange zitbank,die ook als bed dienst kan doen.. Daarboven zijn er opbergruimtes voor bijvoorbeeld boeken.
Boven de salon zit het robuuste in massief teak uitgevoerde Butterfly luik. Dit luik zorgt voor de ventilatie en licht. Veel bergruimte is er achter en naast de banken in kasten en op planken. In de salon is ook de Sigmar diesel verwarming geplaatst.
Naast de salon bevindt zich aan bakboordzijde de badcel met wasbak met marmeren blad, douche, toilet en voldoende opbergruimte. Het toilet is voorzien van een Y-valve om eenvoudig te kiezen voor afvoer in de holdingtank of direct naar buiten spoelen. De doucheruimte is betegeld en voorzien van een afvoerpomp en teakhoutenvlonder. Tegenover de badruimte, aan stuurboordzijde, bevinden zich twee hangkasten en een lade.
De grote tweepersoonshut voorin heeft een ruim bed, een zitbankje en veel bergruimte in kasten en lades. Een groot luik en drie patrijspoorten zorgen voor de ventilatie. Achter de hut zit de ankerkettingbak.
Dit schip is door haar sterke constructie en stoere uitrusting een echte “Oceaanzeiler”, geschikt voor comfortabel en veilig varen in warme en koude oorden. Maar ook voor het Middellandse Zeegebied is dit schip uitermate geschikt, zoals wij zelf, als gezin, hebben ervaren.
Voor de oversteek van Amerika naar Europa in 2005 zijn er een aantal belangrijke zaken vervangen en verbeterd: nieuwe mast, verstaging, vallen, electronica, Furuno weatherfax, E-pirb, windvaan, E-mail aan boord via Icom SSB, dinghy, fornuis, boiler, verwarming, liferaft en nog meer zaken zijn in 2005/2006 nieuw aangeschaft. De sterke 75 PK Yanmar Turbo dieselmotor met maar 1295 draaiuren is slechts vier jaar oud.
|
|
Bijzonderheden:
Kottergetuigd met boegspriet
“Traditional Offshore” interieur
Nieuwe motor in 2002 en nieuwe mast/verstaging/rolfok installaties in 2005
Achterkuip met Monitor Windvane installatie.
Technisch overhauled in 2005
Custom hardtop van aluminium en teak (2003)
Afwerking: massief teak en bronzen beslagen Afmetingen:
LOA 17.00 m (55' 8")
LOD 13.05m (42' 8")
LWL 11.00m (36' 1")
Breedte 4.00m (13' 1")
Diepgang 1.85m (6'0")
Masthoogte 17,85m (58’6”)
Waterverplaatsing 14.288 kg
Ballast 5.591 kg
Zeiloppervlak: ongeveer 140m2
Bouwers:
Hans Christian Yachts, Taiwan
Bouwjaar 1984
Ontwerpers: Harwood S. Ives Constructie:
S-spant romp met scheg (Telstar performance kiel)
Rompkleur 'Off white' . Dek off white/teak
Teak stuurwiel met kabelbesturing en noodhelmstok.
Interieur van massief Birma teak. Accommodatie:
Interieur: Traditional Offshore
3 hutten: 2 tweepersoonshutten, 1 eenpersoonshut. Salon met een loodskooi .
Massief teak interieur, blauwe stoffering.
Natte cel voorzien van toilet, wasbak en aparte douche.
Salon met U-vormige zitting en uitklapbare teaktafel en loodskooi aan BB. Bank/kooi aan SB. Veel kasten en bergruimte.
Kombuis aan BB met grote koelkast, Gasoven en grill met 3 branders.
Wit aanrechtblad met RVS dubbele spoelbakken.
Waterdruksysteem warm- en koud water.
Bronzen handwaterpompen voor drink- en buitenboordwater.
Navigatiehoek aan SB met kastruimte, laden en kaartenbak.
Alle hutten voorzien van hangkasten en bergruimte
Zeilen & tuigage:
Nieuwe kottertuigage met wit gecoate mast “Kenyon Rig” en 2 nieuwe Harken rolfokinstallaties.
Alle verstaging, vallen, verlichting, antennes en radar vervangen in 2005.
Achterstag is geisoleerd tbv SSB.
Main Sail Full Batten with 3 reef points, Weight 8-9 oz Tanbark
Main Sail Standard Battens with 3 reef points, Weight 8-9 oz Tanbark
Genoa: 120% Harken furling, Weight 5-6 oz Tanbark
Staysail: 100% Harken furling, Weight 7-8 oz Tanbark
Yankee 100%: Harken furling, Weight 6-7 oz Tanbark
Asymmetric Gennicker with ATN chute
Try sail (White) Motor:
Yanmar 4JH3-TE 75PK Turbo Diesel. Nieuw geinstalleerd in 2002
Goed onderhouden, motoruren 1295
Watergesmeerde schroefasafdichting
Schroef: Max-prop 3 blade feathering prop
Tank:
Brandstof: 450 liter in 2 RVS tanks
Water: 750 liter in 4 RVS tanks
Vuilwater: 37 liter in 1 RVS tank Pompen:
1 electr. Douchepomp
1 electr. Waterpomp
1 electr. Dieselpomp (heater)
1 electr. Bilgepomp
1 hand Bilgepomp Instrumenten & elektra:
Elektra: 12V, 110V en 220V system
110V en 220V stopcontacten
Wisselstroomgenerator 12V, 55A
Accu’s bakboord: 4x huisbatterijen 500 amp
Accu’s stuurboord: 3x startbatterijen
Acculader: Victron Centauer 60 Amp 110-230V
Xantrex Pathmaker Automatic battery Switch, Xantrex.com
Omvormer: 110v 1500 Watt
Schema bekabeling: ja
Honda generator EU/10L(ter overname) Dekuitrusting:
1x Lofrans electrische ankerlier
1x CQR anchor 27,5kg, 1x Bruce 20kg
55m ankerketting en 45m ankerlijn
2x chrome "Lewmar' winches self-tailing 30CST ('05)
1x chrome "Lewmar" winch 16C ('05)
1x chrome Mainsheet winch “Harken" 46.2
2x grote bronze "Maxwell" winches" (genoa)
1x bronze "Maxwell" winch (staysail)
Landvasten, fenders etc. als gebruikelijk.
1 grote(gas) en 2 kleine dekboxen van teak.
Bronzen stuurstand met teak-houten stuurwiel.
Zeerailing (80cm) met RVS scepters en ingangpoortjes.
Bronzen dekluiken.
Teak houten Butterfly luik.
2x RVS mastbeugels met teak pennenbanken.
Bronzen dorades
Alle patrijspoorten en luiken voorzien van vliegengaas Verwarming:
Force 10 Sigma 170 diesel kachel (messing)
Navigatie / communicatie:
VHF: Raymarine Ray202 met Hailer/Fog opties
VHF: Icom IC-M402S
1x portable VHF Icom IC-M1 Euro
SSB: Icom M802 / Icom antenne tuner / pactor modem en 2 dynaplate grondplaten
Diepte/log/windmeter: Raymarine ST60
Danforth compass met verlichting
Suunto handpeilkompas + mounting bracket
Furuno DFax 207 WeatherFax met Navtexboard
GPS: Raymarine DGPS sensor aangesloten op RL70C
Portable Garmin 48, 12 Channel GPS / Data cable / 12V
Radar/plotter: Raymarine RL70C kleur met C-map kaarten (2005)
Autopiloot: Raymarine ST4000, Alpha 3000
Windstuurinrichting: Scanmar monitor
Veiligheid:
Westmarine (Zodiac) 6 persoons Offshore Life Raft (2005)
McMurdo Precision 406 GPS EPIRB Cat 1 Auto release (2005), Decal Exp. 03/10/2007
MRUD emergency rudder voor Monitor windvane (2005)
Lifesling2 (geel)
Joon
Offshore Alert/Locate Ultimate Offshore Signal kit
Brandblussers 6 stuks (autm. in motor compartiment)
Duikersmes
Offshore zwemvesten 3x voor volwassenen met lifelines (ter overname)
Zwemvesten 2x voor kinderen met lifelines (ter overname)
RVS zwemladder
Ringboei met lamp / werplijn
Hit cable cutter
Nieuw in 2005
Nieuwe mast met verstaging, vallen, lieren, antennes, radar, 3x winches en verlichting.
2x nieuwe Harken roller furling type MK 3
24 mijl radar dome en kleuren radar/plotter display inclusief C-mapkaarten van Middellandse Zee
Force 10 gasfornuis met oven en grill (3 pits)
Force 10 Boiler in 2006
Force 10 Sigma 170 dieselkachel
Victron acculader 60 Amp 110-230V
Nieuwe bekleding voor de kussens in cockpit
Zodiac 6 persoons Offshore Life Raft
McMurdo Precision 406 GPS EPIRB
Monitor windvane
Raymarine ST60 windset
MRUD emergency roer voor de Monitor windvane.
Ultimate Offshore Signal kit.
1x offshore zwemvest voor volwassenen met lifelines.
2x zwemvesten voor kinderen met lifelines.
RVS zwemladder.
Ringboei met lamp Werplijn.
Hit cable cutter WC10.
Abandon ship bag met handheld GPS en VHF.
Vetus exhaust alert.
SSB Radio Icom M802 / Icom antennetuner / Dynaplates.
Pactor 3 modem voor e-mail aan boord via Sailmail.
Furuno DFAX 207 met Navtex board
Radarreflector
Schrijvende barometer (Barograaf)
Bootmansstoeltje
Dinghy 320cm merk Mach met opblaasbare bodem .
Honda Generator EU10I
6’0 Zeehengel line class 15-24kg met Okuma RVS Titus molen, incl. toebehoren.
ITX computer (12V) met Raymarine software voor de weather GRIB files
JVC 17” flatscreen (12V) (1280x768 (W-XGA) voor TV, DVD, computer en video recorder
HP Compaq Nx5000 laptop computer (ter overname)
DVD speler met spelletjes.
TV Philips Digital satelliet ontvanger met Triax schotel
Raymarine D-GPS sensor.
Bijzonderheden
"Kikila" heeft van 1990 tot 2004 op de Great lakes in de USA gevaren. Door het koude klimaat en het zoete water zijn de romp en het teakwerk nog in zeer goede staat. In 2005 is de electrische bedrading geheel herzien. In 2005 is het schip de Atlantische Oceaan overgestoken. Aansluitend heeft zij een reis gemaakt van een jaar op de Middellandse en Adriatische zee. Tijdens de reis hebben de huidige eigenaren genoten van de uitmuntende vaareigenschappen, de ruimte, het fraai afgewerkte interieur met klassieke uitstraling en de uitgekiende uitrusting. |
|
For Sale
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Information
The Hans Christian 43T has set the standard for sailing yachts with grace and beauty. They are solid and sea kindly and they sail amazingly well. The inviting interior of Kikila is converging curves and intricate details. The desirable Telstar keel, the custom alu-teak dockhouse and all the new equipment adds to her value. She is meticulously cared for and is one of those rare yachts that will exceed your expectations. Download the extended inventory, manual, engine spares and available Pilots & charts lists. Also interesting are the original specifications and brochure of the Hans Christian 43 Traditional. Please contact us to board this bluewater beauty.
Particulars
Classic "Double Ender" Design
Cutter rigged with bowsprit
Aft cockpit with boomkin
Hardtop from Alu-solid teak
New Rig in 2005
New engine/gearbox in 2002 (75Hp-Turbo)
New Monitor windvane with MRUD
Performance keel version
Lots of new (2005) equipment (Ocean ready)
Solid teak interior
Dimensions
LOA 17.00 m (55' 8")
LOD 13.05m (42' 8")
LWL 11.00m (36' 1")
Beam: 4.00m (13' 1")
Draft: 1.85m (6'0")
Mast: 17,85 (58’6”)
Displacement 14.288 kg
Ballast: 12,300 lbs / 5591 kg (39%)
Sail area cruising: App. 140m²
Builders:
Hans Christian Yachts, Taiwan
Year 1984
Designed by: Harwood S. Ives
Hull No: XSA300E4844387 Construction:
S-bilged Hull
Hull: Fiberglass
Deck: Teak over fiberglass with core
Hull colour off white. Deck off white/teak
Cable wheel steering. Emergency tiller steering.
Interior of solid Burmese Teak
Performance, encapsulated ballast keel
Accomodations:
3 cabins and saloon, 2 double berths.
Heating in saloon, Force 10 Sigma 170 diesel heater
Solid Teak interior with blue upholstery.
Forward cabin with double berth, seat, hanging locker and storage space.
Forward head to port with WC, douche and washbasin, holdingtank.
Saloon featuring ‘U’shaped settee with Teak-table to port. Seat/berth to starboard. Lot of lockers and storage space.
Galley to port featuring Waeco Adler/Barbour 12VDC Powerplate refrigerator, Force 10 gas stove with 3 flames and oven and grill.
White countertops with SS- double sinks.
Pressurized hot and cold water system. Bronze manual pumps for fresh and outboard water.
Nav.Station to starboard with locker and drawers for chart-storage.
Aft cabin with double berth to port, hanging locker, seat and shelf’s
Aft cabin with single berth to stb, hanging locker and shelf’s.
Sails, Rig and canvas:
Cutter rigged sloop. "Kenyon Rig 6092" mast and boom. (’05)
“Harken” head- and staysail furling systems. (’05)
Isolated backstay for SSB ('05)
All tangs and toggles w/ 5/8” pins
Staysail & pole lift lugs w/ 1/2” pin holes
Main Sail Full Batten with 3 reef points, Weight 8-9 oz Tanbark
Main Sail Standard Battens with 3 reef points, Weight 8-9 oz Tanbark
Genoa: 120% Harken furling, Weight 5-6 oz Tanbark
Staysail: 100% Harken furling, Weight 7-8 oz Tanbark
Yankee 100%: Harken furling, Weight 6-7 oz Tanbark
Asymmetric Gennicker with ATN chute
Try sail (White)
Canvas Tanbark on all winches, deck rail, teakbox, sails and hatches
Engine:
Yanmar 4JH3-TE Turbo diesel four cylinder 75hp direct injection diesel engine with turbo charger and fresh water cooling. ('02)
Regularly serviced, engine hours 1295.
Propeller: Bronze, Max-prop 3 blade feathering prop. Tankage:
Fuel: app. 450 liters (1 x 250ltr and 1 x 200ltr) in SS-tanks
Water: app. 750 liters in 4 SS-tanks
Holding tank: app. 37 liters in SS-tank
Pumps:
1 electr. Showerpump
1 electr. Waterpumps
1 electr. Dieselpomp (heater)
1 electr. bilgepump
1 manual bilgepump
Instruments & Electrical:
Primary Electric System made up in 2005 by Scarano boatyard US
110V, 220V & 12 Volts.
Batteries: port 4x house approx. 500 amp (deep cycle)
Batteries: stb 3x "Batteries Plus" 27EV
Generator: Honda EU/10L (excluded)
Victron Centauer 60 Amp 110-230V Charger
Inverter: Heart power inverter Max. 3000W 200A AC Out 110V
Shore: 110/220 Volt Shore Power
110V and 220V outlets.
Xantrex Pathmaker Automatic battery Switch, Xantrex.com
Warmwater heater: “Force Ten” (’06)
Searchlight. Deck gear
1x DC driven Lofrrans Anchorwinch model Tigres. chain one side, rode the other with top cleat.
1x CQR anchor 27,5kg (60lbs) with chain, 55 meters.
1x Bruce anchor 20kg (44lbs) with rope, 40 meters.
2x chrome "Lewmar' winches self-tailing 30CST ('05)
1x chrome "Lewmar" winch 16C ('05)
1x chrome Mainsheet winch “Harken" 46.2
2x big bronze "Maxwell" winches" (genoa)
1x bronze "Maxwell" winch (staysail)
1x SS 5-Step Gunwale mount removable bathingladder
Hardtop, color: white / teak
1 big and 2 small teak storage boxes.
Bronze wheel-house with teak steering wheel
See railing (80cm) s.s. stanchions and gates
Bronze framed deck hatches
Teak Butterfly hatch
2x SS mast guards with teak belaying pins
Copper Bottom paint in ('06)
Dock lines and fenders
Bronze dorado’s
All hatches, dorado’s and entrance have mosquito nets
Entertainment:
All in One Machine entertainment DVD player / games
JVC 17” flat screen (12V) (1280x768 (W-XGA) for TV, DVD, computer and video recorder
Alpine Compact disc Remote Changer
Alpine CD Shuttle Controller Digital FM/AM Cassette
4 speakers, 2 in saloon and 2 in hardtop
ITX computer (12V) met Raymarine software voor de weather GRIB files
HP Compaq Nx5000 laptop computer (excluded)
Navigation:
VHF: Raymarine Ray202 met Hailer/Fog options
VHF: Icom IC-M402S
VHF portable Icom IC-M1 Euro
SSB: Icom M802 / Icom antenna tuner / pactor modem (e-mail) and 2 dynaplates {'05)
Wind, Speed, Echo: Raymarine ST50
Danforth compass with light on binnacle
Suunto handcompas + mounting bracket
Furuno DFax 207 WeatherFax with Navtexboard
GPS: Raymarine DGPS sensor connected to Radar/Chartplotter RL70C
Portable Garmin 48, 12 Channel GPS / Data cable / 12V
Radar/plotter: Raymarine RL70C color with 3x C-map charts (Med) ('05)
Autopiloot: Raymarine ST4000, Alpha 3000
Windvane: Scanmar monitor ('05)
Safety Equipment:
6 fire-extinguishers.
Offshore Alert/Locate Ultimate Offshore Signal kit ('05)
Hit cable cutter
McMurdo Precision 406 GPS EPIRB Cat 1 Auto release ('05) / batt replace Aug 2009
MOB Light + mounting bracket
MAG-Lite® torch
Grabbag
Joon + mounting bracket
Lifesling yellow Nr. 2
Emergency tiller
Westmarine (Zodiac) 6 persons Offshore Life Raft
Westmarine (Zodiac) stainless craddle
MRUD emergency rudder voor Monitor windvane
2x lifelines from bow to stern
Radar reflector
Stainless swimming ladder
3x life jackets adults with safety lines
Second VHF antenna on dockhouse
2x life jackets children with safety lines
Smoke and COx detector
Gas detector Xintex
Divers knife + mounting bracket
Watrous Brass Instruments (klok, barometer en getijde)
Metograf Swiss made http://www.p-raeber.ch/
Tender:
V-bottum Mach 320cm inflatable / 5 persons
Air pump, seat and peddels
Yamaha outboard engine 4HP
Yamaha petrol tank 12L / 3.2 Gal. U.S.
Extra’s:
Bag with courtesy flags (World)
Folding bike in Bordeaux red watertight bag
Multimeter (excluded)
Fishing rod + fishing gear
Fishing Sea Striker stainless Gaff
Extended Yanmar engine repair kit
Extended Monitor windvane repair kit
Anker/Motor bol
Radar reflector
Folding table in cockpit of Teak
Vacum cleaner 110V Red devil
Spares: Stanley box with light bulbs, swichtches and fuses
Spares: box with all kinds of springs, pins etc..
New in 2005:
New mast/ rig / halyards, antenne, radar dome, winches and LED toplight and spreader lights.
Head- and staysail furling systems and isolated backstay.
24 mile radar dome with color radar/plotter display with 3x C-map charts of the Med.
Raymarine D-GPS sensor.
Force 10 stove
Force 10 Boiler
Force 10 Sigma 170 diesel heater (messing)
Victron battery charger
Nieuwe upholstery for cockpit (Bordeaux red)
Zodiac 6 persons Offshore Life Raft
McMurdo Precision 406 GPS EPIRB
Monitor Windvane Wind vane system with 2 vanes for heavy and light wind.
MRUD emergency roer voor de Monitor windvane.
Raymarine ST60 Windset
Ultimate Offshore Signal kit.
1x life jackets adult with safety lines
2x life jackets children with safety lines
SS swimming ladder.
Resque ring.
Hit cable cutter WC10.
Abandon ship bag with handheld GPS and handheld VHF.
Vetus exhaust alert.
SSB Radio Icom M802 / Icom antenne tuner / Dynaplates.
Pactor 3 modem for e-mail on board with Sailmail.
Furuno DFAX 207 Weatherfax with Navtex board
Radarreflector
Metograf Swiss made http://www.p-raeber.ch/
Boatsman chair
Tender 320cm V bottum.
Honda Generator EU10I
Fishing rod and all extra's
ITX computer (12V)
JVC 17” flatscreen (12V) (1280x768 (W-XGA) voor TV, DVD, computer en video recorder
HP Compaq Nx5000 laptop computer (excluded)
TV Philips Digital satellite receiver with dish.
DVD player with games |
|
Zu Verkaufen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Allgemeine Beschreibung
Dieses Schiff hat ein einzigartiges Profil. Der wunderschöne solide Hardtop von Aluminium und Teak ist eine Ergänzung auf die traditionelle Linienführung des Hans Christians. Der handgriff ringsum dem Hardtop sorgt für extra Sicherheit am Bord und die Fensterrahmen besorgen eines vortreffliches Sicht. Der Hardtop ist gebaut nach einer Planzeichnung von dem Entwerfer dem HC43 und ist inwendig völlig abgezimmert mit massiv Teak in Hans Christian Stil, Beleuchtung einbegriffen. Jede Navigationsapparatur ist völlig geschützt unter dem Hardtop montiert und von dem Steuerrad aus ab zu lesen. Der grosse Navigationstisch unter dem Hardtop ist ideal zum draussen navigieren, geschützt gegen jede Wetterumstände. Der runde Hardtop ist geräumig, bequem und sicher, und so lang, das man darin liegen kann. Das Teak draussen ist in gutem Zustand und in dem Cockpit wie neu.
Drinnen sind drei bequeme Schlafkammern, eine geräumige Vorschiffsdoppelkoje, eine Achterdoppelkoje und eine Achtereinzelkoje. Allen sind abgezimmert mit massiv Teak und haben bronzen Bullaugen. Die Kojen haben Hängschranken und Laden.Die Matratzen sind im 2004 neu gemacht.Im Achterkojen sind den Batterien unter den Betten Seefest montiert. Dann folgt am Steuerbordseite der grosse Navizentrale mit Weatherfax, SSB, Radio mit CD und Schaltpaneel. Gegenüber ist die geräumige U-förmige Pantry mit Kühlschrank, 3-flammigen Backofen und viel Raum zum Unterbringen. In dem Salon befindet sich eine grosse U-förmige Bank um den klappbare teakholz Tisch. Über dieser Bank befindet sich einen Lotsenkoje. Auf der Steuerbordseite ist eine 2,4 meter lange Sitzbank, auf den man auch schlafen kann.
Oben ist Stauraum für zum Beispiel Bücher. Über dem Salon befindet sich die robuste “Butterfly”Luke von massiv Teak. Die Luke sorgt für Licht und Lüftung. Hinter und neben den Banke ist viel Stauraum. Die Sigmar Dieselheizung ist auch in dem Salon montiert.
Neben dem Salon befindet sich am Backbordseite die Nasszelle mit Waschbecken, Dusche, Toilet und Stauraum. Mit dem Y-valve hat man die Wahl für Abflusch im Fäkalientank oder nach draussen.Das Duschraum ist mit Fliesen verkleidet und hat eine Abfluschpumpe. Gegenüber, am Steuerbordseite sind zwei Hängschranken und eine Lade. Die geräumige Vorschiffskoje hat ein breite Bett, ein kleine Sitzbank und Stauraum in Schranken und Lades. Für Lüftung sorgen ein grosse Luke und drei Bullaugen. Ganz im Vorschiff befindet sich das Ankerkettegefäss.
Diese Schiff ist durch ihren Bau und kräftige Ausrüstung ein richtige Blauwassersegler, geeignet für bequem und sicher fahren in warme und kalte Orte. Auch für das Mittelmeer ist es sehr geeignet, wie wir selbst, als Familie erfahren haben.
Für den Hinüberfahrt von dem USA nach Europa in 2005 ist eine Anzahl wichtige sachen ersetzt und verbessert: neue Mast, Rigg, Electronica, Furuno Weatherfax,E-pirb und Monitor Windvane. E-mail an Bord via Icom SSB, dinghy, 3-flammige Herd mit Backofen, Boiler, Heizung, Rettungsinsel 6 personen und noch viel mehr sachen sind in 2005/2006 neu angeschafft. Der starke 75 PK Yanmar Turbo Dieselmotor mit 1295 Drehuhren ist nur vier Jahre alt.
Einzelheiten:
Kutterrigg und Bugspriet
“Traditional Offshore” Interieur
Neue Motor in 2002 und neue Mast/Rigg/Rollfock in 2005
Achtercockpit mit Monitor Windvane Installation.
Technisch overhauled in 2005
Custom Hardtop von Aluminium und Teak (2003)
Ausführung: massiv Teak und bronzen Beschlag.
Technische Daten:
LüA (Rumpflänge)13.05 m (42' 8")
Gesamtlänge 17.00m (55' 8")
LWL 11.00m (36' 1")
Breite 4.00m (13' 1")
Tiefgang 1.85m (6'0")
Masthöhe 17,85m (58’6”)
Gewicht 14.288 kg
Ballast 5.591 kg
Segelfläche: ca: 140m2
Werft:
Hans Christian Yachts, Taiwan
Baujahr: 1984
Design: Harwood S. Ives
Rumpf-und Deckbauweise:
S-spant Rumpf mit Langkiel (Telstar performance Kiel)
Farbe: 'Off white' . Deck: off white/teak
Teak Steuerrad mit Kabelsteuerung und Nothelmstock.
Interieur: massiv Birma Teak.
Wohnen:
Interieur: Traditional Offshore
3 Kabinen :2 Zweipersonskabinen, eine Einpersonskabinen. Salon mit Lotsenkoje. Teak Interieur, blaue Ausstattung.
Nasszelle mit Waschbekken, Toilet und Dusche.
Salon mit U-förmige Banke und klappbare Tisch; Schranken und Stauraum.
Pantry mit geräumige Kuhlschrank, 3-flämmige Gasofen mit Grill.
Weissen Spültisch mit doppele Spülbecke.
Wasserdrucksystem warm-und kaltes Wasser.
Bronzen Händewasserpumpe für Trink-und Merwasser.
Navizentrale mit Schrank, Gefäss für Karten
Segel und Rigg:
Neue Kutterrigg und Mast, zwei neue Harken Rollreffinstalationen.
Rigg, Beleuchtung, Antenne und Radar neu in 2005.
Achterstag isoliert für SSB.
Gute Segelausrüstung und Trysail und Halbwinder.
Motor:
Yanmar 75PK Turbo Diesel. Neu installiert in 2002
Wassergeschmierte Schraubenwelleabdichtung
Schraube: Max-prop 3 blade feathering prop
Tank:
Diesel: 450 liter in 2 RVS tanks
Wasser: 750 liter in 4 RVS tanks
Fäkalien: 37 liter in 1 RVS tank
Pumpe:
1 electr. Duschepumpe
1 electr. Wasserpumpe
1 electr. Dieselpumpe (Heizung)
1 electr. Bilgepumpe
1 hand Bilgepumpe
Instrumenten & Elektra:
Elektra: 12V, 110V en 220V system
110V en 220V Steckdosen
Wechselstromgenerator 12V, 55A
Batterien Backbord: 4x Hausbatterien 500 amp
Batterien Steuerbord: 3x Startbatterien
Batterienlader: Victron Centauer 60 Amp 110-230V
Xantrex Pathmaker Automatic battery Switch, Xantrex.com
Umformer: 110v 1500 Watt
Schema Bekabelung: ja
Honda Generator EU/10L(zum Übername)
Deckausrüstung:
1x electrische Ankerwinde
1x CQR Anker 27,5kg, 1x Bruce 20kg
55m Ankerkette und 45m Ankerleine
Leine, fenders.
1 grosse teak Deckbox für Gaz und 2 kleine teak Deckboxen.
Bronze Steuerständer mit teakholz Steuerrad.
Seereling (80cm) met RVS Scepters.
Bronze Deckluke.
Teakholz “Butterfly” Luke.
2x RVS Mastbügel.
Bronzen Doraden
Alle Bullaugen und Luke haben Drahtständer
Heizung:
Force 10 Sigma 170 Dieselheizung (Messing)
Navigation / Communication:
VHF: Raymarine Ray202 met Hailer/Fog Option
VHF: Icom IC-M402S
1x portable VHF Icom IC-M1 Euro
SSB: Icom M802 / Icom Antenne Tuner / Pactor Modem met 2x dynaplate Grundplatte
Echolot/Log/Windmesser: Raymarine ST60
Danforth Kompass mit Beleuchtung
Suunto Händekompass + mounting bracket
Furuno DFax 207 WeatherFax mit Navtexboard
GPS: Raymarine DGPS Sensor angeslossen auf RL70C
Portable Garmin 48, 12 Channel GPS / Data cable / 12V
Radar/Plotter: Raymarine RL70C Farbe mit C-map Karte (2005)
Autopilot: Raymarine ST4000, Alpha 3000
Wind Vane: Scanmar monitor
JVC 17” Flatscreen voor TV/DVD/Computer
Alpine Radio/Kasette// Wechsel CD-Spieler
Sicherkeit:
Westmarine (Zodiac) 6 pers. Offshore Rettungsinsel (2005)
McMurdo Precision 406 GPS EPIRB Cat 1 Auto release (2005), Decal Exp. 03/10/2007
MRUD emergency rudder für Monitor Windvane (2005)
Lifesling2 (geel)
Joon
Offshore Alert/Locate Ultimate Offshore Signal kit
Löschapparate 6 stuks (autom. in Motor Kompartiment)
Tauchermesser (zum Übername)
Offshore Rettunsweste 3x für Erwachsenen mit Lifelines (z. Übername)
Rettungsweste 2x für Kinder mit Lifelines(z. Übername)
RVS Swimmtreppe
Rettungsgürtel mit Lampe/Wurfleine
Hit cable cutter
Neu im 2005
Neue Mast und Rigg, Winde, Antenne, Radar, 3x Winches und Beleuchtung
2x neue Harken Roller Furling type MK 3
24 meile Radar dome und farben Radar/Plotter display inclusiv C-mapkarten von Mittelmer
Force 10 herd mit Backofen und Grill (3 flämmig)
Force 10 Boiler in 2006
Force 10 Sigma 170 Dieselheizung
Victron Batterielader 60 Amp 110-230V
Zodiac 6 p. Offshore Rettungsinsel
McMurdo Precision 406 GPS EPIRB
Monitor Windvane
Raymarine ST60 Windset
MRUD Notrudder für Monitor Windvane.
Ultimate Offshore Signal kit.
Offshore Rettunsweste 3x für Erwachsenen mit Lifelines (z. Übername)
Rettungsweste 2x für Kinder mit Lifelines(z. Übername).
RVS Swimmtreppe
Rettungsgürtel mit Lampe/Wurfleine
Hit cable cutter WC10.
Abandon ship Tasche mit Handkompass en VHF.
Vetus exhaust alert.
SSB Radio Icom M802 / Icom Antennetuner / Dynaplates.
Pactor 3 modem für e-mail am Bord via Sailmail.
Furuno DFAX 207 mit Navtex board
Radarreflector
Schreibende Barometer (Barograaf)
Bootsmannsessel
Dinghy 320cm Marke Mach mit aufblasbareBoden .
Honda Generator EU10I
6’0 Seeangelrute line class 15-24kg mit Okuma RVS Titus Mühle.
ITX Computer (12V) met Raymarine software für weather GRIB files
JVC 17” flatscreen (12V) (1280x768 (W-XGA) für TV, DVD, Computer und Video Recorder
HP Compaq Nx5000 Laptop computer
DVD Spieler.
Philips TV Satelitte receiver mit Triax dishl
Raymarine D-GPS Sensor.
"Kikila" hat von 1990 bis 2004 auf den Great lakes im USA gefahren. Durch das kalte Klima und das süsse Wasser sind der Rumpf und das Teak noch in sehr guter Zustand. Im 2005 ist der elektrische Bekabelung complett revisiert. Im 2005 hat das Schiff Der Atlantik hinübergefahren. Danach hat Sie eine Reise von einen Jahr auf dem Mittelmer und Adriatic gemacht. Während diese Reise haben die heutige Besitzer die ausgezeichnete Fahreigenschafte, das Raum, die schöne Ausführung dem Interieur und die Komplettausrüstung.
|
|